Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to bylo s CzechInvestem, aneb tohle bych nikomu nepřál zažít…

Stanete se nepohodlnými, budou vás očerňovat mediálně a před soudem, jejich cílem je ničit slušným lidem život. Dnes jsem to já, zítra to můžete být vy! A teď sledujte, co o mě kde vyjde. Protože tohle si říká o diskreditaci, ne? 

Už osm let jsem soudně popotahován za to, že jsem se pustil do boje s klientelistickými sítěmi. Když už mě nemohli namočit do ničeho jiného, přišlo obvinění z podvodu, který měl spočívat v zadání „neexistujícího personálního auditu“. Jenže jeho existence byla u soudu prokázána hned několika způsoby, svědecky, znalecky a navíc i fyzicky, podstatná část auditu se prostě našla. Navíc soudem jmenovaní soudní znalci došli k závěru, že se jedná o ten konkrétní audit a nikoli nějaký jiný. Soud již třikrát rozhodl, že jsem se podvodu nedopustil, ale přesto mě v bahně nepodložených obvinění vláčejí dál. Kdo se tady bojí, že vyjde najevo pravda?

 

Jak to všechno začalo

Ale zpátky na začátek, tedy do povolebního období roku 2010, kdy jsem se již dlouhou dobu předtím angažoval v ODS a cítil jsem, že jsem profesně i odborně připraven vést organizaci typu CzechInvest. Měl jsem zájem právě o tuto státní agenturu, protože jsem tou dobou již více než deset let úspěšně podnikal, vyučoval na Vysoké škole ekonomické v Praze a vedl jsem několik organizací na podporu podnikání. Generálním ředitelem CzechInvestu jsem byl jmenován 1.9.2010. Organizace měla v té době dva hlavní cíle, první byla pomoc investorům ze zahraničí při realizaci jejich investic v ČR a druhým čerpání průmyslových dotací z EU v co možná největším objemu. K tomu náležela řada dílčích cílů, důraz byl ovšem kladen na tyto dva hlavní. Samozřejmě si dovedete představit, že se nejednalo o malé peníze, zpětně jsem dopočítal, že během dvou let mého vedení prošlo agenturou 67 miliard Kč. Z toho vyplývá, jak moc byla má pozice exponovaná, prostě místo nahoře, kde ale zároveň hodně fouká.

 

Nutnost personálního auditu

Můj první krok směřoval k zmapování osob a jejich rozhodovacích procesů uvnitř agentury, tedy k provedení personálního auditu, který měl případně navrhnout zlepšení struktury zaměstnanců a optimalizovat počet ředitelů jednotlivých oddělení. Těch bylo v době mého příchodu asi 27!, což jsem považoval za neúměrně vysoký počet. Jelikož se jednalo o mou první zkušenost se státní správou zevnitř, byl jsem celkem šokován nehorázným plýtváním a výdaji na erár. I to byl jeden z důvodů, proč se mě konkrétní jednotlivci v agentuře začali obávat a na ně navázané klientelistické sítě snad ještě více. Je logické, že zaměstnanci CzechInvestu nade mnou měli navrch, jednak dokonale znali za ta léta své prostředí a navíc měli vytvořenou síť svých vazeb, kdežto já byl nový a bez podpory.

Abych mohl co nejlépe řídit tuto agenturu, potřeboval jsem se nejdříve urychleně seznámit s její činností a hlavně s personálním složením. Jednalo se o informace, které jsem nemohl získat jiným způsobem, než prostřednictvím personálního auditu. Ten měl být zpracován nezávislou agenturou bez vazeb na stávající zaměstnance. Tento důležitý krok jsem avizoval také v tisku a novinový článek jsem u soudu předložil jako důkazní materiál. Navíc ze shora uvedených důvodů je patrné, že jsem potřeboval mít audit k dispozici co nejdříve.

 

Nenávist některých zaměstnanců

Do konce roku 2010, respektive do poloviny prosince roku 2010, jsem měl kýžený audit k dispozici a mohl jsem ho efektivně využívat pro řízení CzechInvestu. Moje jmenování do funkce generálního ředitele znamenalo pro některé zaměstnance agentury doslova šlápnutí na kuří oko, protože očekávali, že na tuto pozici budou jmenováni oni sami, nikoli někdo zvenčí. Z tohoto důvodu jsem se ihned stal u některých z nich neoblíbený a vlastně ihned po mém nástupu začal jejich boj o mé odvolání. Svědčí o tom mnoho trestních oznámení, podaných na mou osobu, která byla všechna shledána jako naprosto neodůvodněná a byla posléze odložena.

 

Nicméně protistrana se jen tak nevzdala, jejich enormní tlak vůči mé osobě vedl až k monstrózní akci policistů v srpnu roku 2012, kdy byly za asistence televizních kamer z budovy CzechInvestu vynášeny desítky pytlů s dokumenty a počítače. Divadlo pro veřejnost bylo korunováno tím, že jsem byl téhož dne vpuštěn pouze do vrátnice agentury a do budovy mi byl zamezen přístup.

 

Vykonstruované obvinění

Další dva roky se policie zřejmě věnovala zkoumání zadržených počítačů a listinných materiálů. Nezpochybnitelně nebylo zjištěno nic protizákonného, protože mi nebylo za celou dobu sděleno žádné podezření nebo obvinění. Jenže do celé akce bylo už vloženo příliš mnoho energie ze strany policie, médií i státního zastupitelství, takže se dalo čekat, že věc nenechají jen tak být. Jejich snaha tudíž směřovala k nalezení čehokoli, co by mohlo sloužit jako důkaz, jen aby zdůvodnili své naprosto nepřiměřené kroky vůči mé osobě. Státní zastupitelství nakonec přišlo s konstrukcí, že audit nikdy neexistoval a jedná se o podvod. Ačkoli pro své obvinění nemělo státní zastupitelství žádný důkaz, byla podána obžaloba a koncem letošního roku to bude již deset let ode dne, kdy byl audit odevzdán

 

V můj prospěch hovoří především řada přímých i nepřímých důkazů, které popírají důvodnost obžaloby. Jen namátkou vyberu například listinné důkazy, které dokládají, že zaměstnanci agentury vyplňovali dotazníky k personálnímu auditu nebo znalecký posudek renomované Masarykovy univerzity v Brně, která potvrdila, že předložené listiny byly součástí personálního auditu. Navíc bylo vždy soudy prvního stupně shledáno, že jsem nespáchal trestný čin podvodu, do kterého se mě neustále jisté vlivové skupiny a státní zastupitelství snaží namočit. K tomu přičtěte fakt, že během soudního řízení byl vyměněn odvolací senát. Odvolací senát navrch změnil řízení na neveřejné, takže jsem se ho nemohl účastnit ani já sám, ani můj obhájce. Tím mi znemožnili objasnit 10 let se táhnoucí případ, založený na neprokázaných domněnkách státního zástupce. 

 

Nepíši článek o svém boji s větrnými mlýny proto, abych se v očích veřejnosti očistil. Protože jsem nic z výše uvedených obvinění nespáchal, tak to ani nemám zapotřebí. Píši ho proto, že se to může stát komukoli z vás, budete se snažit co nejlépe odvádět svou práci a místo uznání se vás dobře semknutá klientelistická síť rozhodne zlikvidovat. Stanete se nepohodlnými, budou vás očerňovat mediálně a před soudem, jejich jediným cílem je odstranit vás a na vaše místo dosadit člověka, který jim půjde na ruku. Před osmi lety jsem to byl já, dnes to klidně můžete být vy!

 

PS: a teď sledujte, co o mě kde vyjde. Protože budu psát dál a tohle si říká o pořádnou diskreditaci, no ne?

 

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/policie-stiha-exsefa-czechinvestu.A140626_083825_domaci_jj

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/soud-zprostil-obzaloby-byvaleho-sefa-czechinvestu-krizka.A150210_181016_domaci_ert

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/novym-sefem-czechinvestu-je-miroslav-krizek.A100901_101251_ekonomika_vem

https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/novy-sef-czechinvestu-miroslav-krizek-sve-studenty-z-vse-protezovat-nebudu-63005

 

Autor: Miroslav Křížek | pátek 28.8.2020 8:17 | karma článku: 43,85 | přečteno: 8787x
  • Další články autora

Miroslav Křížek

Ekonomický odhad roku 2022

Letošní rok se chýlí ke konci, a proto si dovolím uzavřít ho ekonomickou predikcí pro rok přicházející. Nekončíme s příliš optimistickými čísly, co se týká naší i světové ekonomiky.

16.12.2021 v 7:08 | Karma: 32,86 | Přečteno: 5110x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Křížek

NEflace, aneb nový ekonomický pojem

Inflaci se ve svých článcích věnuji dlouhodobě, ačkoli jsem její dramatické zvýšení předpokládal již na začátku tohoto roku, tak si při současné úrovni meziročního růstu 5,8 % kladu otázku, kdo je viníkem.

22.11.2021 v 8:05 | Karma: 31,37 | Přečteno: 4545x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Křížek

Pár ekonomických rad pro novou vládu

Pár ekonomických rad pro novou vládu. 5 zásadních problémů, které může nová vláda, doufejme, vyřešit.

13.10.2021 v 7:12 | Karma: 32,22 | Přečteno: 3749x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Křížek

Zase ta zatracená inflace

Ve svých článcích před inflačním rizikem varuji dlouhodobě, má predikce ze začátku roku předpovídala zhruba tříprocentní inflaci, trefil jsem se téměř přesně.

23.9.2021 v 7:11 | Karma: 29,12 | Přečteno: 3286x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Miroslav Křížek

Soumrak střední třídy v Česku

Nejen ekonomické dění posledních měsíců mě donutilo se zamyslet, kdo je největším společenským otloukánkem, tedy kdo vlastně odnáší současnou situaci nejvíc.

25.8.2021 v 11:35 | Karma: 40,65 | Přečteno: 6402x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6582x
Ekonom, vysokoškolský pedagog, podnikatel, politik, filantrop, otec a letec. Ředitel několika institucí podporujících podnikání v ČR. Úspěšný podnikatel napříč obory.

Seznam rubrik